بارکدهای جدید GS1

بارکدهای جدید GS1

 
ناشرNewYorkTimes
  
 بارکدهای جدید دو ردیف دارد. این بارکدها که میله‌های دادهGS1  نامیده می‌شود، اطلاعات بیشتری را در مورد محصول ذخیره می‌سازد و به این ترتیب راه‌های جدیدی جهت انبار و ردیابی محصول در اختیار خرده فروشان قرار می‌دهد. گفته می‌شود این تکنولوژی نوین به صرفه‌جویی مصرف‌کنندگان نیز کمک می‌کند.
 یکی از مصارف این سیستم اجازه صدور کوپن‌های الکترونیک تخفیفی است، به نحوی که چندین محصول را به‌طور همزمان شامل می‌شود و تنها با استفاده از یک کوپن می‌توان در مورد سه قلم کالای مختلف مثل تخم مرغ، گوشت و بیسکوییت به‌طور همزمان تخفیف گرفت.
میوه‌ها یا اصطلاحاً "اقلام باز" را نیز می‌توان به بارکدهای جدید مجهز کرد تا دیگر نیازی به وزن کردن آنها به طور جداگانه نباشد. در عین حال این تکنولوژی به خرده‌فروش اجازه می‌دهد حجم اقلام فروخته شده را پیگیری کند. به‌طور مثال اگر سه نوع سیب مختلف از سه عرضه‌کننده‌ متفاوت در یک مکان به‌صورت مخلوط عرضه شود، فروشنده می‌تواند با استفاده از بارکدهای جدید ردگیری کند که کدام نوع سیب محبوبیت بیشتری داشته است.
 
حجم اطلاعات ذخیره شده در این بارکدها نیز بالاتر از بارکدهای معمولی است. به‌طور مثال تاریخ انقضا محصول در این بارکدها جای داده می‌شود و چنانچه به هنگام اسکن خروج، موعد انقضای محصول تمام شده باشد، اخطاری از جانب دستگاه اسکنر به خریدار داده می‌شود که کالا را برگرداند.
 شرکت‌های بازاریابی موبایل نیز نرم‌افزارهای مکملی را برای این تکنولوژی جدید توسعه داده‌اند. شرکت Samplesaint Inc. نرم‌افزاری را برای تلفن‌های هوشمند طراحی کرده که اجازه می‌دهد بارکدهای کوپن‌های تخفیفی به تلفن همراه مشتری منتقل شود. بارکد کوپن آنقدر کوچک است که بتواند در صفحه تلفن همراه مشتری نمایش داده شود. بعد از اسکن کردن تلفن همراه مشتری به هنگام خروج بارکد، کوپن از تلفن همراه فرد حذف می‌شود و به این ترتیب استفاده چندباره از یک کوپن امکان‌پذیر نیست.
 سیستم Samplesaint در ماه جاری توسط شرکت Unilever تست می‌شود. مصرف‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت  www.samplesaint.com کوپن‌های الکترونیک را روی تلفن‌های همراه خود دانلود کرده و از فروشگاه‌های مشخص و مجهز به این تکنولوژی جدید در آمریکای شمالی خرید کنند.
 
 
 
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری